Pište si co nejčastěji to jde svoje deníky. Vaše pocity, vétězství, prohry, pokrok, ptejte se a pomáhejte ostatním.

Moderátoři: Honza, Nepornu.cz, Pete

Uživatelský avatar
By Wasabi
#3600 Máš můj velký respekt. Líbí se mi jak o máš koule s tim neco dělat, nevzdáváš to, jsi otevřeneja upřímnej k ženě.

To že nakonec repals? za sebe v tvém příběhu vidím obrovskej úspěch. Podle mých zkušeností o tomhle je abstinence je.. udělal jsi radikální změnu a šel jsi do toho prsama napřed. Palec hore. V tomhle je to porno holt zrádný. Nikdo neví co se děje při odvykání..
To co popisuješ je součást. Bavím se s lidma co prácházej, vsoučasnosti, stejnými pocity a já to měl taky velmi podobný. Musím říct, že tyhle krátký období jsou holt nejbolestivější. Když se postupě vyšplháš že to třeba vyržíš měsíc tak už to bude pohodička.. to mi věř..

Když to takhle povodeš věřim že se za čas posuneš strašně daleko.
Uživatelský avatar
By Banderas
#3652 Narazil jsem na zajímavé pojednání o etapách restartu a rozhodl se, že to postupně volně přeložím, ač překládání ani angličtina není zrovna moje hobby, ale věřím, že to bude stát za to. OK, let's begin :D

Etapy NoFap restartu

Úvodní slovo:
Následující takzvané "etapy" jsou hypotetické a vycházejí čistě z pozorování vlastních zkušeností, chování a zpráv jiných fapstronautů. Uvedená časová období jsou hrubé odhady a neodkazují se na tvůj aktuální průběh NoFap, ale na tvé maximum, kterého jsi dosáhl, stejně tak jako na tvůj průměr. Neexistuje žádná záruka, že techniky pro pokrok a předcházení relapsům budou po celou dobu fungovat. Měj také na paměti, že není nutné je provádět; jsou to jen návrhy.

1. Diletantství (cca 0-15 dní)
Když začíná NoFap, diletant je pozitivně naladěn a očekává výsledky. Zachovává postoj "prostě jít na to" a je pravděpodobné, že dojde k relapsu během prvních dvou týdnů, protože se nepřipravil na nadcházející nutkání. Diletant postráda zkušenosti s odoláváním nutkání a většinou není příliš disciplinovaný. Bez znalostí, jak reagovat v kritických situacích, se může pokusit násilně odolat svým myšlenkám, ale během krátké doby nevydrží a vrátí se k chování, na které je zvyklý. Diletant může pocítít mírné účinky, které na něj ovšem působí obrovsky. Pokud tyto účinky ale nenastanou, může se stát, že se zcela vzdá.

Pokud jsi diletant, je důležité si uvědomit, že nejsi připraven. Pozornost a povědomí je nesmírně důležité; když se objeví silné nutkání, měl bys věnovat velkou pozornost okolnostem, ve kterých se nacházíš, a okamžitě hledat pomoc od zkušenějších fapstronautů. Pokud nedostaneš žádnou okamžitou odpověď na svůj požadavek o pomoc (což se stává poměrně často), vyhledej na fóru příspěvky, které odpovídají tvé situaci. Musíš si uvědomit, že pro ostatní nemáš nějakou výjimečnou důležitost a jako začátečník se v učícím procesu musíš spolehnout hlavně sám na sebe. Nemysli si, že ti tyto znalosti budou podávány na stříbrném podnose, pozoruj sám sebe a pokus se z toho učit.

Pokud jako zkušený fapstronaut pomáháš diletantovi, snaž se vyhnout slovům jako "jednoduše", "jen" nebo "není těžké". Některé věci ti mohou být naprosto jasné, pokud jsi zkušený, ale pro diletanty jsou to zcela nové věci, které si musí prožít poprvé. Pokud diletant relapsne, snaž se ho povzbudit a ocenit jeho dosavadní úspěchy.
Naposledy upravil Banderas dne pon úno 19, 2018 11:31 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
By Banderas
#3673 2. Prázdnota (cca 15-25 dní)
Tato fáze se nazývá prázdnota, protože je těžké určit, co se v této době stane. V prázdnotě se může perspektivní fapstronaut ještě zoufale držet diletantství (dle mého názoru tuto fázi člověk ve skutečnosti nikdy plně neopustí), nebo se už může dostat do další fáze. V prázdnotě se pravděpodobně stane, že se fapstronaut ohlíží zpět na (z jeho pohledu) dlouhou dobu, co zvládl bez relapsu. Triky mysli a mozková mlha jsou běžnými problémy, s nimiž se musí vypořádat.

To lze řešit praktickým racionálním uvažováním. Snaž se vyvarovat snění a zaměř se na to, co skutečně existuje. Doporučil bych vyhnout se během této doby meditaci, protože mozková mlha tě může svést k tomu, abys zneužil uvolnění k relapsu a nahradil meditační proces relapsovým procesem. Meditace se obvykle provádí ve volných chvílích, a protože jsi zvyklý využívat volné chvíle k relapsu, snadno se můžeš spustit. Dále se snaž mít dostatečné množství spánku (ale ne příliš!) a trávit co nejméně času na počítači. Snaž se zcela vyhnout poslouchání hudby, která obsahuje sexuální narážky, pokud s tebou není někdo jiný, s kým komunikuješ (texty se nepočítají!). Kromě toho se snaž zjistit, ke které z ostatních fází jsi nejblíže a praktikuj některá z opatření určených pro tuto fázi.